Η Volvo Trucks αυξάνει τη χρήση χάλυβα SSAB με χαμηλές εκπομπές CO2

Ο νέος χάλυβας παράγεται από τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα SSAB και ονομάζεται SSAB Zero.

banner-google-news

Η Volvo αυξάνει τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 στα φορτηγά της.  Ήδη από το 2022, η Volvo ήταν ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο που εισήγαγε αυτόν τον τύπο χάλυβα στα ηλεκτρικά της φορτηγά. Τώρα η εταιρεία επεκτείνει τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 σε όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης.

Ο νέος χάλυβας παράγεται από τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα SSAB και ονομάζεται SSAB Zero. Κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα υλικά και παράγεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και βιοαερίου χωρίς χρήση ορυκτών καυσίμων. Ως αποτέλεσμα, το CO2 μειώνεται κατά περίπου 80% σε σύγκριση με την παραγωγή συμβατικού χάλυβα με χρήση ορυκτής ενέργειας.

Το επόμενο έτος, οι δοκοί του πλαισίου σε περίπου 12.000 φορτηγά Volvo FH και FM θα είναι κατασκευασμένες από χάλυβα με χαμηλές εκπομπές CO2. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 6.600 τόνων ισοδύναμου CO2. Καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα του χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2, θα εισαχθεί σε περισσότερα μοντέλα φορτηγών καθώς και σε άλλα μέρη του φορτηγού.

Η Volvo σχεδιάζει επίσης να αντικαταστήσει και άλλα υλικά στα φορτηγά με εναλλακτικές λύσεις που έχουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

«Αυτό είναι ένα επιπλέον βήμα προς το όραμά μας για μηδενικές εκπομπές. Ο χάλυβας είναι ένα από τα κύρια υλικά των φορτηγών μας. Προσπαθούμε επίσης να αλλάξουμε κι άλλα υλικά, όπως το αλουμίνιο και το πλαστικό, με εναλλακτικές λύσεις με χαμηλές εκπομπές. Είμαστε υπερήφανοι που πρωτοπορούμε στον κλάδο όσον αφορά τα βιώσιμα υλικά στα φορτηγά μας», λέει ο Jan Hjelmgren, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Διαχείρισης Προϊόντων και Ποιότητας της Volvo Trucks.

Η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO2 είναι μεγάλη, καθώς σχεδόν το μισό φορτηγό αποτελείται από χάλυβα (47% ενός πετρελαιοκίνητου φορτηγού Volvo FH) και αντιπροσωπεύει περίπου το 44% των εκπομπών CO2 από την παραγωγή (από το αρχικό έως το τελικό στάδιο) από τους συνολικά 21 τόνους ισοδύναμου CO2 για το πετρελαιοκίνητο Volvo FH.

Γεγονότα

Τα κύρια υλικά ενός πετρελαιοκίνητου φορτηγού Volvo FH είναι χάλυβας (47%), χυτοσίδηρος (26%), πολυμερή (11%) και αλουμίνιο (8%). Αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου το 44%, το 26%, το 14% και το 8% των εκπομπών CO2 από την παραγωγή (από το αρχικό έως το τελικό στάδιο) από τους συνολικά 21 τόνους ισοδύναμου CO2 για το πετρελαιοκίνητο Volvo FH.